2011. június 6., hétfő

Forralhatom vagy nem a citromsavat???????


Mostanra már teljesen tanácstalan vagyok, ezért is írom ezt a bejegyzést. Szeretnélek megkérdezni benneteket, ti mit tudtok a citromsav forralásáról?

Már a bodzaszörpnél is igen nagy fejtörést okozott a dolog.
Vannak emberek, akik szerint nem szabad forralni a citromsavat, mert.....igazából fogalmam sincs miért nem.
Nagyon sok receptben viszont azzal együtt forralják be a szörpöt.

Kérlek szépen mondjátok el nekem, ti mit tudtok a dologról, mert szeretnék kipróbálni egy pár szörp receptet, de nem igazán akarok nekikezdeni amíg nem tudom mi a helyzet.

Az egyik adag bodzaszörpömnél kihagytam a citromsavat, és összeforraltam a szörpöt, mert én ezt elég fontos mozzanatnak gondolom az eltarthatóság szempontjából. Borzasztóan édes lett, úgyhogy minden üveg bontása után savanyítani kell a szörpöt:)

Légyszi légyszi segítsetek rajtam!!!!:))))

7 megjegyzés:

  1. Szerintem egész nyugodtan forrald, abból indulok ki, hogy gyerekkoromban ezzel ittuk a teát, ami tűzforró volt és semmi baja nem lett a teának, citromos íze volt. Akkoriban nem lehetett citromot kapni csak évente egyszer karácsony előtt, és nem volt olympos citromlé sem, ami szerintem egyébként szintén citromsavval
    készül:-)

    VálaszTörlés
  2. Én mindig forralom, úgy teszem el a bodzát(idén is így készült). Még sosem lett tőle baja, úgyhogy szerintem nyugodtan...

    VálaszTörlés
  3. A citromsavat lehet forralni, semmi baja nem lesz. Ha cukorral forralod, jó eséllyel invertcukrot kapsz, jó lesz fagyiba, süteménybe.
    Másrészt ha a bodzát forralod, elveszted az ízaromák jó részét.
    A bodzaszörpöt kellő mennyiségű cukorral, citromsavval, citrommal, mézzel hőkezelés nélkül is lehet tartósítani.

    VálaszTörlés
  4. Én már írtam neked a bodzaszörpnél is, hogy fura mellékíze és szaga lesz a felforralt citromsavas szörpnek. Én nem tudom meginni, van, akit nem zavar.
    Én kb 60-70 fokig - gyöngyözésig - melegítem a bodzaszörpöt, így megőrzi minden aromáját, illatát, ízét, viszont a baktériumok, gombák, ilyesmik elpusztulnak. Mikor visszahűlt, akkor keverem bele a citromsavat, és utána teszem csírátlanított üvegekbe. A rendkívül elhanyagolt kikocskaja.blogspot.com címen található receptes blogomba éppen írtam a csírátlanításról a múlt héten :) Így, ha elég cukor van benne, nem romlik meg. (egy liter vízhez több, mint egy kiló cukor megy nálam)
    Egyébként én úgy tudom, a virágokat megmosni sem szabad, mert pont a virágportól lesz olyan az íz, amilyen. De ennek még nem néztem utána, csak így tanultam az ősöktől :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy időt szánt rá, hogy segítsen nekem!!!:))))) Nagyon hasznosak voltak az infók, köszönöm szépen!!!:)))))
    Indulhat a szörpgyártás:)))

    VálaszTörlés
  6. Hát ha segít, akkor pl. mentaszörpben én forraltam. 15 percen keresztül.
    Bodzából van olyan recim, hamarosan a blogon is lesz, amihez nem kell forralni. Rengetegen vitték már azt a bodzareceptem, szal ajánlani tudom. 2-3 nap, s felkerül (fotózni kéne).

    VálaszTörlés
  7. 4Gyerek!
    Köszi! Nálam is a mentaszörp lesz a következő project:) Várom a bodzaszörpödet!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...