2011. szeptember 4., vasárnap

Ketchup



Mostanában jó pár helyen találkoztam ketchup recepttel. Nekem eredetileg nem igazán állt szándékomban készíteni, de mivel a paradicsom termésünk meg sem közelítette a paradicsomlé készítéséhez szükséges mennyiséget, viszont csak úgy megenni sok volt, és mivel Mr. Mézeskalács igen élénk érdeklődést mutatott a házi készítésű ketchup tesztelésére, ezért elkészült.

Készült egy adag sima és egy adag csípős. Igen nagy sikert aratott, azt hiszem akármekkora mennyiség elfogyna belőle:)

A recept Limarától származik. Eszem ágában sem lett volna átvariálni a receptet, de mivel hónap végén készült, ezért gazdasági megfontolásból néhány hozzávalót az itthon fellelhetőekre cseréltem és őrölt fűszerek helyett egészet használtam (azoknak az ízét valahogy jobban szeretem).
Eredeti recept itt.

Ketchup

Hozzávalók:
  • 2 kg paradicsom
  • 1 db pritamin/kápia paprika
  • 2 db vöröshagyma
  • 6-8 cikkely fokhagyma
  • 1,5 dl fehérbor ecet
  • 0,5 dl balzsamecet
  • 22 dkg cukor
  • 2 ek. mustár
  • 1,5 tk egész szegfűbors
  • 10 db egész szegfűszeg
  • 1 tk. darabos fahéj
  • 1 tk. egész bors
  • 1 tk. só
  • 4 nagyobb bazsalikomlevél/ 2 tk. szárított bazsalikom
  • ha csípőset szeretnénk, csípős pirospaprika
A paradicsomot felkockázzuk és összekeverjük a szintén kockákra vágott paprikával.

Kevés olajon megpároljuk a kockákra vágott hagymát, majd rádobjuk a fokhagymát. Mikor megéreztük a fokhagyma illatát, hozzáadjuk a feldarabolt paradicsomot és paprikát.
Ha csípős ketchupot szeretnénk készíteni, akkor adjunk hozzá feldarabolt csípős paprikát, de azért kóstolgassuk főzés közben, nehogy mérget gyártsunk, vagy szinte észre se vegyük benne a csípősséget.

Az egész fűszereket teatojásba, vagy gézlapba kötve beletesszük, hozzáadjuk a cukrot, az eceteket és egy órán keresztül közepes tűzön főzzük.

Ezután botmixerrel összeturmixoljuk, majd sűrű szitán átpasszírozzuk.
Visszatesszük bele a teatojást/gézbatyut, majd lassú tűzön, néha kevergetve addig főzzük, míg kellően besűrűsödik.
Legalább 1-2 órás főzésre azért számítsunk.

Mikor elérte a kívánt sűrűséget, teljesen tisztára mosott, száraz üvegekbe töltjük, lezárjuk és száraz dunsztban hagyjuk, szépen lassan kihűlni.

Ezután sötét, hűvös helyen tároljuk.


9 megjegyzés:

  1. Engem is nagyon vonz az, hogy több helyen is láttam már. Még eddig nem csináltam , de gondolkodom hogy kipróbálom hiszen nagyon szeretjük a ketchupot.Én is úgy vagyok vele, hogy szerintem ha rászánom is magam olyan füszerekkel fogom csinálni ami itthon van nekem, próbaképpen hátha sikerűl és akkor már jövőre többet is készíthetek!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű fotó!
    Nekem is el kellene készítenem...

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett a színe:) Anyukámmal mi is készítettünk régebben, de picit túladagoltuk a fahéjat, azért elfogyott:) Tetszik a kép nagyon.

    VálaszTörlés
  4. Csodás a kép és a ketchup is!!

    VálaszTörlés
  5. Én is a múlt héten készítettem, csodaszép lett a fotód..)

    VálaszTörlés
  6. Éva!
    Nagyon sok múlik az ízesítésen, érdemes először a saját ízlésetekre formálni, és a tökéletes íz után tömeggyártásba fogni:)

    Tücsök Bogár!
    Köszönöm szépen!!!!:)))))

    Trollanyu!
    Köszönöm, nálunk ez a konstrukció annyira sikeres, hogy nem tudnék belőle eleget készíteni:)

    Moha!
    Nagyon aranyos vagy, nagyon szépen köszönöm!!!:)))

    Bianka!
    Köszönöm szépen!:))))

    Kati!
    Akkor neked nem kell bemutatni.:) Köszönöm!!!:)))

    VálaszTörlés
  7. Még ebben a hónapban rá kell szánnom magam a készítésére. Sosem gondoltam volna, hogy fahéj is kell bele. Most éppen vörösborecetem van, az ugyan jó e bele, vagy inkább hagyjam ki? Na majd eldöntöm addig. Nagyon szép piros lett és a kép is gyönyörű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piroska! Tényleg megéri elkészíteni, a mi családunk függő lett, már idén is főztem három adagot. A fahéjtól kellemesen pikáns lesz, mindenképpen kell bele. Szerintem nyugodtan tehetsz bele vörösborecetet is, ugyanolyan finom lesz.:)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...