2011. december 10., szombat

Non plus ultra



Úgy nagyjából két évvel ezelőttig halvány fogalmam sem volt róla mi az a non plus ultra. Első találkozásunk alkalmával a legelső gondolatom az volt, hogy de hülye neve van szegénynek, viszont a hozzávalók és a külalak megfogtak.
Miután megsütöttem már a neve sem érdekelt, őrülten finom volt!:)

Picit mutyis elkészíteni, de mindenképpen megéri!!!


Non plus ultra

Hozzávalók:
  •  28 dkg liszt
  • 25 dkg vaj (mindenképpen vaj, próbáltam margarinnal is de ízileg őrülten nagy volt a különbség, ezért szerintem megéri befektetni a vajba:)
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 3 tojássárgája
Tojáshab:
  • 3 tojásfehérje
  • 25 dkg porcukor
A ragasztáshoz:
  • sárgabarack lekvár
A lisztet, az apróra darabolt hideg vajat, vaníliás cukrot és tojássárgájákat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd folpackba csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.

Egy óra múlva lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtjuk és 4 cm átmérőjű korongokat szaggatunk belőle, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe teszünk.

A tojásfehérjéket felverjük, majd apránként hozzáadjuk a porcukrot és nagyon kemény habbá verjük.
Minden korong tetejét megkenjük a habbal, vagy habzsákból nyomjuk rá.

Előmelegített sütőben 160 C-on kb. 10-12 perc alatt készre sütjük. Addig kell sütni míg éppen el nem kezd színeződni. (Nekem sikerült kicsit tovább bent hagyni:)

Miután kihűltek lekvárral egyet-egyet összeragasztunk.


3 megjegyzés:

  1. Én eddig nem is gondolkoztam a nevén, nálunk olyan régi süti, hogy összeforrt ezzel a "hülye névvel":-)
    Tényleg finom süti, a macerát mindenképpen megéri!

    VálaszTörlés
  2. A nevét én sem értettem soha, bevallom nem emlékszem, hogy valaha ettem volna. De nálad nagyon jól néz ki, felkerül a listámra:) A bloglistámon pont alattad egy másik blogon is ez a süti készült:)

    VálaszTörlés
  3. Gerdi!
    Mi egyszerűen imádjuk!:)

    Trollanyu!
    Megéri megsütni, nagyon finom. Igen én is jót mosolyogtam mikor megnéztem a gasztroblogok gyűjtőoldalt és szembe jött velem a másik non plus ultra:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...