2012. október 21., vasárnap

Sacher muffin Bolgokóstoló 5.



 A Blogkóstolót 4Gyerek, a Főzök-sütök-mosogatok blog írója álmodta meg. Ez már az ötödik forduló, aminek a háziasszonya Hankka.

A sorsolás alkalmával  Kata blogját, rendelte hozzám a szerencse.
Nagyon rövid idő alatt a bőség zavarával szembesültem, nem kevés fejtörést okozott, hogy a sok, képzeletemet megragadó recept közül melyiket is válasszam.
Mindenkinek szívből ajánlom, hogy menjen és nézzen szét nála, biztosan sok kedvére való receptet talál majd.
Végül nálam a Sacher muffin lett a kiválasztott. A többi receptet pedig majd megsütögetem még szépen sorban:)

Már a nyers tészta nyalogatása közben is tudtam, hogy nagyon jó választás volt. Igazi tömény csokis csoda!
Köszönet érte Kata!
   
Sacher muffin

Hozzávalók
  • 10 dkg étcsoki
  • 10 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg sárgabarack lekvár
  • 15 dkg liszt
  • 1 kk. sütőpor
  • 1 ek. kakaó (csak hogy még csokisabb legyen:)
A mázhoz:
  • 10 dkg étcsoki
  • 2 dkg vaj vagy 1 ek. olaj
  • baracklekvár
  • 3 kocka fehér csoki
A tésztához az étcsokit vízgőz fölött felolvasztjuk a margarinnal, majd hűlni hagyjuk. A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, addig míg jól ki nem fehéredik. Belekeverjük a csokis keveréket, a baracklekvárt, majd a sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet.
A muffintepsit kibéleljük papírkapszlikkal és mindegyiket háromnegyedéig töltjük a tésztával.

180 C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha nyomásra rugalmas a teteje.

Rácson hagyjuk kihűlni, majd egy konyhai ecset segítségével megkenjük baracklekvárral a tetejüket. Ne sajnáljuk róla.
Ezután hűtőbe költöztetjük, hogy megdermedjen a lekvár.

Az étcsokit vízgőz fölött felolvasztjuk, majd belekeverjük a vajat vagy az olajat és minden muffin tetejét belemártjuk. Én ezután hajszárítóval borzoltam meg a tetejüket (mivel simára nem sikerült összehozni a csokiréteget, gondoltam akkor már legyen rendesen zilált:)

Miután megdermedt, a fehér csokit csészébe törve, gyakran kevergetve, alacsony fokozaton megolvasztjuk a mikróban. Szedjük egy nejolnzacskóba, vágjunk kicsi lyukat a sarkára és saját kedvünk szerint díszítsük. Én kezdetleges S betűkkel próbálkoztam, inkább kevesebb, mint több sikerrel:)

A család körében igen nagy sikernek örvendett, nem volt hosszú életű:)

7 megjegyzés:

  1. Annyira szépek, imádom őket! :) Milyen jól választottál! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édes vagy, köszönöm:) Szerintem is tuti volt a választás:)

      Törlés
  2. De jól néznek ki :) Köszönöm szépen a kedves szavakat, örültem nekik és annak is, hogy ízlett a muffin. Jó ez a blogkostóló ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! A szavak szívből jöttek, a muffin pedig tényleg nagyon finom volt. Nagyon szeretem ezt a játékot, olyan érzés a neked jutott blogot elkezdeni böngészni, mint mikor karácsonykor az ajándékot bontod:)

      Törlés
  3. Gyönyörűek lettek a muffinjaid, ezek csak finomak lehetnek! Nálam is várólistás!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépen köszönöm!:) Érdemes elkészíteni, mert nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  5. Tényleg isteni! Köszi, hogy megosztottad!

    Zsuzsi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...